Thursday, March 5, 2009

Tips Menarik Perhatian Si Dia

OK.. so setelah korang menelaah, memahami konsep apa itu love dlm pengenalan apa itu love.. kali ini aku nak try bwk korang smua dgn tip-tip yang mungkin gila tp menarik jika di aplikasikan.. So kali ini aku nak guna kan pendekatan dari sudut yg pelbagai.
Jemu aku kata kan kalu korang phewittt.. tp xdpt kan... apa kata kita mula kan dgn teknik-teknik



1. Ok laa cuba bygkan, tgh syok2 korang buat keje kat opis ( kalu buat keje laa ) tiba2 ada staf baru masuk. So soalan aku skang.. mcm mana korang nak tarik perhatian dia kan. Maksud aku mcm mana dlm byk2 org, tp staff baru tu ble ingat pd korang. So utk kali ini aku usulkan buat kelainan. Sbb aku teruja dgn cara Ali Setan yang dia pikat masa dalam awal2 cerita tu masa dlm gerabak keretapi. Fuh ganas tp sure pmpuan tu akan ingat sampai bila2 kan.. So apa kata korang lihat keliling, kalu smua org duduk, apa kata korang cuba berdiri lepas tu dgn selama dek je korang tinggi kan suara kata "gerek seh awek yg lalu ni".. msti minah tu pandang pd suara itu korang kan. So dgn cara ini dia dah dpt satu memori pertama di tempat baru itu korang heheh



2. So skang kita dah ble masuk langkah ke dua dlm menarik perhatian si dia. Sbb korang masih ingatkan yg korang dah sendatkan dalam minda pmpuan tuh yg korang buat td kan. So bila memori dia dah melekat sekuat gam gajah kan. SOnie dah jadi mudah je. So teknik menegur dah jd senang sesenang buat karipap hehe.. apa yg perlu korang buat ialah cari masa yg sesuai. Masa yg aku maksudkan tuh msti la kena lebih dr 3-4 hari sbb ada sbbnya. Sbb bila dah lepas 3-4 hari.. So memori pmpuan tu masih lg samar2.. so bila dpt masa berdua.. korang tegur laa tp mesti dgn ayat pertama korang bermula dgn "ehh awak ingat x ada lelaki yg berdiri kata gerek seh pmpuan tu masa awak mula2 masuk opis" so dgn senangnya korang dah start berbual.. so bila dia dah bersuara dgn respone yg korang rasa ble gigit.. apa lg.. xkan itu pn aku nk bgtau kot huhuhuhu




3. So yg tips penting kot utk bila korang dah lepas tips no 2 td. Sbb apa mcm mana bentuk perbualan yg korang kena pentingkan. Jd utk perkara penting nie..setiap perbualan korang kena akhirkan dgn soalan. Tujuan dia supaya pmpuan td xkan rasa
kaku utk terus bersuara dgn memberi jawapan kepada soalan korang tu. Kalu dia nak bg ckppanajng skitminta pendapat contoh mcm mana kerja kat sini ke.. suasa baru ke.. so baru laa dia nk ckp panjang skit. Tp jgn lupa selitkan skit unsur2 kelakar supaya perbualan td menjadi casual. Kalu korang tanya mcm polis, aku pn takut hahahah jd selitkan unsur kelakar yg ringan2 skit.. so dgn ini bila dlm perbualan ada memek senyuman + ketawa secara x lansung korang dah berjaya buat dia rasa selesa dgn korang. Aku rasa nie dah kira berita baik utk korang laa.. kira 40% dah dlm genggaman. So ingat ekk jgn terlalu fokus ttg perbualan tu.. selitkan body language yg agak ringan supaya dia hanya tidak pd mata korang yg buruk tu hahahaha



4. haaa.. mcm mana dgn idea2 td.. nak aku teruskan x perkara seterusnya apa yg korang perlu buat.. so perkara 3 td korang ulang dlm 2-3 kali bg menaikkan percentage dr 40% naik ke 55%.. bukan apa supaya aku nak korang pupuk etika2 td dlm hati pmpuan tu.. sbb nak tarik kepercayaan tu bukan snng.. apatah lg nak tarik hati dia tu huhu.. so aku anggapkan perkara ke 3 td korang dah ulang2.. jd apa kata korang ajak dia kuar dinner ke..lunch ke.. tp kalu kuar lunch jgn sesekali2 ajak dia masa kerja.. sbb aku cara mcm nie korang dah mendedahkan ketidak keselesaan dia pd korang. bukan apa tntu dia x selesa baru seminggu kerja dah nk kuar dgn korang dpn org2 opis lain.. tntu dia x selsa...ajak laa dia masa hari wekeend ke.. tanya dia bila dia rasa selesa nk kuar lunch dgn korang.. jgn sesekali pertanyaan korang tu mcm mengconfirmkan masa tu.. bg soalan ajakan kuar dinner or lunch dlm bentuk GENERAL + ceria.SBg contoh.. " Agak2 bila sy ble curi masa awk pd hari cuti utk kluar lunch or dinner dgn sy ? jgn susah hati sy belum berniat nak curi hati awak.. cuma nak curi masa je .. :)" so nampak x pertanyaan nie berbentuk general dan kelucuan.. :) So kalau dia kata xnak jgak gak..aku rasa dia tu bukan pempuan.. pondan kot hahahaha

0 comments: